اتصالات پلیمری چیست؟ انواع و کاربرد اتصالات UPVC


تفاوت اتصالات UPVC و PVC در چیست؟

بین اتصالات UPVC و PVC یک فرق عمده وجود دارد و آن هم اینکه اتصالات PVC (پلی ونیل کلراید) حاوی PBA (بیسفنول آ) و فتالات است که باعث می‌­شوند لوله و اتصالات PVC از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار بوده و وزن سبکی داشته باشند. اما در اتصالات UPVC به دلیل نبود این مواد، حالت نرم پلیمر از بین رفته و با ایجاد دوام بسیار بالا به پلاستیک سخت معروف‌اند.

مزایای اتصالات یو پی وی سی (UPVC)

-حفظ خاصیت و عدم واکنش‌پذیری

مواد UPVC واکنش‌پذیری پایینی دارند و می­‌تواند انتقال دهنده خوبی برای مایعاتی نظیر آب آشامیدنی باشند. اتصالات یو پی وی سی می‌توانند تا دمای ۶۰ درجه سلسیوس، خاصیت و ویژگی­‌های خود را به خوبی حفظ کنند که این خاصیت باعث شده انتقال دهنده­ ایده‌­آلی برای آب­‌های سرد باشند.

-عبور دهنده حداکثری جریان آب

به دلیل صاف و صیقلی بودن لوله های یو پی وی سی عبور مایعات از درون لوله­ و اتصالات UPVC با کمترین میزان اصطکاک و افت فشار صورت می­‌پذیرد.

-عدم نشتی و سوراخ شدن

یکی از دیگر مزیت‌های لوله های یو پی وی سی تولید این محصولات در سایزهای متفاوت است که تعداد اتصالات مورد نیاز برای انتقال را کم می­‌کند و در نتیجه تعداد اتصالات بین لوله‌­ها کم شده و بروز نشتی­‌های احتمالی را کاهش می­‌دهد.

-نصب سریع و آسان

وزن لوله‌­های یو­ پی ­وی ­سی به میزان قابل توجهی از لوله‌های فلزی کمتر است به همین دلیل جابجایی و حمل و نصب این لوله­‌ها آسان‌تر می‌باشد.

-مقاومت در برابر نور خورشید

استفاده از مواد Anti UV در ساخت اتصالات UPVC سبب شده تا این محصولات در برابر نور خورشید مقاوم بوده و با تابش مستقیم نور ویژگی‌های خود را از دست ندهند.

-مقاومت در برابر مواد شیمیایی

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در اتصالات ساخته شده با مواد UPVC مقاومت نسبت به خوردگی مواد شیمیایی است. چنین خاصیتی سبب می‌شود تا این محصولات برای انتقال سیالات با خاصیت اسیدی و قلیایی مناسب باشند.

-طول عمر بالا

استفاده از مواد اولیه با کیفیت باعث شده تا این محصولات مقاومت و استحکام بالایی داشته و در نتیجه عمر مفید بیشتری در مقایسه با اتصالات گالوانیزه داشته باشند.

–عدم رسوب‌گیری و زنگ‌زدگی

وجود املاح در آب سبب شده تا لوله‌ها و اتصالات انتقال آب دچار رسوب‌گرفتگی شوند. این موضوع در اتصالات فلزی سبب کاهش فشار آب و آسیب به شیرآلات خواهد شد. این مشکل در اتصالات پلیمری به دلیل مقاومت مواد اولیه ساخت به طور کامل حل شده است.

–قیمت مناسب

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره تلفنی